از اولین مطلبی که اینجا نوشتم، چند روزی بیشتر از سه سال گذشته. دلم می خواست چیزی بنویسم ولی نوشتن رو طوری که باید بلد نیستم و این باعث میشه بین چیزی که می خواستم و نتیجه فاصله بیفته و از منتشر کردنش و حتی اکثر مواقع از تلاش برای نوشتن صرف نظر کنم. اما الان موضوع ساده تری پیدا کردم.


خوب من علاقه‌ی زیادی به گل و گیاه دارم، الان که این متن رو می نویسم تو شعاع یک متریم که اطراف میز کارم باشه، بیست و شش گلدون کوچیک و بزرگ قرار داره و البته گل های دیگه‌م تو فاصله‌ی کمی دورتر قرار دارن. یکی از  گلهای مورد علاقه ام سانسوریا هست. باید اعتراف کنم که متاسفانه تا حالا چند تایی رو خراب کردم تا اینکه متوجه بشم چقدر اب لازم داره، گاهی لازم داره بهش قارچ کش زد و البته خاک مناسب براش چه خاکیه. 

یکی از مشکلاتی که من داشتم و البته هنوز هم گاهی دارم این هست که در زمینه گل و گیاه Stack Overflow وجود نداره. وقتی برگ گلم زرد میشد و سرچ می کردم چرا زرد شده تمام جواب های ممکن رو میدیدم. یکی نوشته بود آبش کم هست و اون یکی نوشته بود آبش زیاده و یکی هم نوشته بود ربطی به آبش نداره مشکل از خاکش هست. اما به هر حال تو این مدت اندکی تجربه و دانش کسب کردم و نرخ خراب شدن گلهام هم خیلی کم شده.

یکی از چیزایی که پی بردم این هست که برای سانسوریا خاک کاکتوس واقعا خیلی خوب جواب میده. 

می خواستم از گلام عکس بذارم ولی از نحوه عکس گذاشتن تو اینجا سر در نیوردم.